Romy van Veenendaal

In 2019 heb ik mijn Bachelor Pedagogiek op de hogeschool van Utrecht behaald. Naast het studeren ben ik vanaf 2017 werkzaam geweest in het speciaal basisonderwijs en op een tijdelijke voorziening voor leerlingen die uit het onderwijs zijn gevallen. Daar ontstond de liefde voor het onderwijs en leerlingen met speciale ondersteunings- en onderwijsbehoefte.

In juni 2023 heb ik de Post hbo intern begeleider basis en TOP aan de Marnix academie behaald. Ik heb mij verder kunnen verdiepen in het coachen van een individu en teams, in het verandermanagement binnen een organisatie en schoolresultaten.

Ik hecht veel waarde aan een goede band met een leerling, ouders en betrokkenen. Samen ga ik graag opzoek naar de kern, waar is de leerling vastgelopen en wat heeft de leerling nodig om zich weer verder te kunnen ontwikkelen. Tijdens het begeleiden van de leerlingen en leerkrachten maak ik gebruik van progressiegerichte coaching.

Romy  scaled Romy van Veenendaal

​Hierbij wordt de nadruk gelegd op wat een leerling al kan en wat er nodig is om daar beter in te worden. Diverse succeservaringen leiden er toe dat een kind weer in zichzelf kan gaan geloven. Wat zich weer resulteert in positiever zelfbeeld en meer zelfvertrouwen. Tot slot ben ik van mening dat er altijd een reden is waarom een kind bepaald gedrag laat zien. Een kind kan het moeilijk vinden om zijn/haar gevoel in woorden uit te drukken. Aan de hand van psycho-educatie leer ik kinderen hun gedrag te herkennen en hoe hiermee om te gaan. Daarbij heb ik veel aandacht voor emotie-regulatie. Een leerling moet goed in zijn vel zitten om tot leren te komen en visa versa. Vertrouwen en plezier staan bij mij boven aan het lijstje. Ik kijk enorm uit om met jullie aan de slag te gaan.