Ontdek het uitgebreide ondersteuningsaanbod van RondomLeren voor het onderwijs
RondomLeren in Hilversum biedt een breed scala aan diensten die speciaal zijn ontworpen om basisscholen (PO) en middelbare scholen (VO) in ‘t Gooi, Vecht een Eem gebied te ondersteunen bij het verbeteren van het leer- en gedragsklimaat. Hieronder volgt een uitgebreid overzicht van de verschillende diensten die beschikbaar zijn voor het schooljaar 2024/25.
Specialistische leerbegeleiding en onderzoek voor basisscholen
Bij RondomLeren staat de leer- en competentieontwikkeling van de leerling centraal. Onze diensten voor basisscholen omvatten:
– Technisch Lezen en Spelling: Begeleiding bij lees- en spellingproblemen, inclusief dyslexie.
– Begrijpend Lezen: Gericht op het verbeteren van leesbegrip door specifieke interventies.
– Rekenen en Dyscalculie: Ondersteuning bij rekenproblemen en dyscalculie.
– Gedragsbegeleiding: Helpt leerlingen positief en zelfregulerend gedrag aan te leren, inclusief ondersteuning bij het ontwikkelen van executieve functies zoals werkgeheugen, planning en concentratie.
Specialistische leerbegeleiding voor middelbare scholen
De overgang naar de middelbare school brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. RondomLeren helpt leerlingen bij het navigeren door deze cruciale fase met diensten zoals:
– Leren Leren en Studievaardigheden: Begeleiding bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën en studievaardigheden.
– Remedial Teaching: Ondersteuning bij leer- en gedragsproblemen zoals dyslexie, dyscalculie, AD(H)D, ASS en faalangst.
School Arrangementen
Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben om (speciaal) basis- of voortgezet onderwijs te kunnen volgen, biedt RondomLeren arrangementen aan. Deze kunnen plaatsvinden op locatie of in onze praktijk in Hilversum en omvatten:
– Cognitieve Ondersteuning en Psycho-educatie: Gericht op het versterken en ontwikkelen van de cognitieve ontwikkeling en leerstrategieën en daarbij het ontwikkelen van executieve functies.
– Intensieve Specialistische Leer- en Gedragsbegeleiding: Begeleiding voor leerlingen met specifieke leer- en gedragsproblemen.
Tijdens de begeleiding wordt nauw samengewerkt met alle betrokkenen, waaronder ouders, school en externe professionals. Op basis van diagnostisch onderzoek en schoolrapportages wordt een handelingsplan opgesteld dat als leidraad dient voor het begeleidingsproces. De voortgang wordt met regelmaat geëvalueerd en gedocumenteerd.
Presentaties, Workshops en Diagnostiek
Naast individuele begeleiding biedt RondomLeren ook presentaties en workshops voor schoolteams, gericht op het verbeteren van leer- en gedragsstrategieën. Enkele van de aangeboden workshops en presentaties zijn:
– Zelfregulerend Leren en Coaching voor Leerkrachten: Ondersteunt leerkrachten bij het bevorderen van zelfregulerend leren in de klas.
– Close Reading voor Leerkrachten in het Basisonderwijs: Richt zich op het verbeteren van leesvaardigheden door middel van intensieve leesstrategieën.
– Taal in Blokjes: Een methodiek voor taal- en leesonderwijs.
– Automatiseren en Getalbegrip: Gericht op het verbeteren van rekenvaardigheden en getalbegrip.
– Leerstrategieën en Leerhouding: Bevat technieken voor het verbeteren van leerstrategieën en de leerhouding van leerlingen.
– Brein in Beweging: Een workshop die de link legt tussen fysieke activiteit en cognitieve prestaties.
Daarnaast biedt RondomLeren diagnostische diensten zoals de WISC-V, Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau (NIO)
en diverse trainingen zoals sociaal emotionele training en faalangst reductietraining.
RondomLeren zet zich in om elke leerling optimaal te ondersteunen en biedt maatwerkoplossingen voor scholen. Door samenwerking en afstemming met alle betrokkenen zorgt RondomLeren voor een effectief en efficiënt begeleidingsproces dat bijdraagt aan het succes van elke leerling.
Download onze menukaart voor meer informatie over ons volledige aanbod en hoe wij uw school kunnen ondersteunen.
Voor informatie omtrent mogelijkheden en tarieven neem gerust contact op.