RondomLeren presentaties en workshops voor PO en VO scholen.

Aansluitend aan onze expertise biedt RondomLeren presentaties en workshops voor PO en VO scholen aan op gebied van leerproblematieken en executieve functies zoals het leren leren.
Onze bestaande presentaties en workshops worden altijd op maat aangeboden naar gelang de vraag van de organisatie.
Wij bieden onder andere de volgende presentaties en workshops:

Presentatie en/of workshop Leesinterveniërend programma Connect.

Remedial Teaching Hilversum RondomLerenConnect is een interventie programma voor groep 3 en 4 van het basisonderwijs.
Op directe wijze wordt middels dit programma de verbinding gelegd tussen schrijven en lezen. Uit onderzoek is gebleken dat dit een positief effect heeft op het leren lezen.
Connect is geen vervanging van de leesinstructie in de klas, maar een aanvullend interveniërend programma voor zwakke lezers.
RondomLeren biedt ondersteuning bij de invoering of begeleiding van leerlingen op school.

Presentatie en/of workshop Taal in Blokjes.

De F&L methode is een specialistische behandeling voor lees- en spellingproblemen waaronder dyslexie.
Taal in blokjes is de school- en remedialteaching versie voor het basisonderwijs en kan worden ingezet op zorgniveau 2 en 3.
RondomLeren biedt ondersteuning bij de invoering of begeleiding van leerlingen op school.


Presentatie automatiseren en getalbegrip.

remedial teaching hilversumGetalbegrip is het fundament voor de rekenontwikkeling.
Automatiseren is een belangrijke voorspeller voor de verdere rekenontwikkeling.
De presentatie automatiseren en getalbegrip wordt gegeven voor scholen in het basisonderwijs. Automatiseren heet ook wel inoefenen. Bij automatiseren oefent een kind om kennis of vaardigheden op te halen zonder lang nadenken.
Het automatiseringsproces verloopt geleidelijk.


Presentatie leerstrategieën.

Remedial Teaching Hilversum RondomLerenKennis over de diverse leerstrategieën en bewustwording hoe deze leerstrategieën van invloed zijn op het leren van leerlingen in de bovenbouw van het basisonderwijs en voortgezet onderwijs.
Zwak presterende leerlingen leren eenzijdig of inefficiënt, de concentratie en zelfvertrouwen is daarbij vaak laag. Gemiddelde leerlingen vallen over het algemeen weinig op, 15/20% zijn onderpresteerders. 1/3 van goed presterende of hoogbegaafde leerlingen behaalt niet het VWO diploma.
Leerstrategieën bewust aanleren en leren toepassen binnen het eigen schoolwerk zorgt niet enkel voor schoolsucces, leren leren bereidt leerlingen voor op de eisen en verwachtingen van de maatschappij.

Voor informatie omtrent mogelijkheden en tarieven neem gerust contact op.