Rekeninterventie / Remedial Teaching
RondomLeren biedt gespecialiseerde rekeninterventie / Remedial Teaching aan kinderen en jongeren bij wie het rekenen lastig blijft ondanks extra hulp op school. Bij vermoeden van dyscalculie kan de interventie ook worden ingezet om de hardnekkigheid van de rekenproblemen vast te stellen.

Tijdens de één-op-één begeleiding, gegeven door een gespecialiseerde Remedial Teacher of orthopedagoog van RondomLeren, wordt met de rekendomeinen geoefend waar de leerling nog moeilijkheden bij ondervindt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van specialistische leermidden.
De rekeninterventie bestaat uit:
- Diagnostisch rekenonderzoek naar het huidige rekenniveau, eventueel aangevuld met de dyscalculiescreener (NDS) om het risico op dyscalculie vast te stellen.
- Opstellen en vastleggen van de doelen in het individueel handelingsplan.
- Programma van 2×12 op maat gemaakte begeleidingen en nameting.
- Tussen- en eindevaluatie van de Remedial Teaching.
- Communicatie met alle betrokkenen middels een logboek.
Voor informatie omtrent mogelijkheden en tarieven neem gerust contact op.
