Remedial Teaching
Remedial Teaching is het toepassen van gespecialiseerde technieken en benaderingen, die uitgaan en gericht zijn op de ontwikkeling van uw kind. Remedial Teaching wordt aangeboden aan leerlingen die dreigen vast te lopen op school.
Remedial Teaching is het toepassen van gespecialiseerde technieken en benaderingen, die uitgaan en gericht zijn op de ontwikkeling van uw kind. Remedial Teaching wordt aangeboden aan leerlingen die dreigen vast te lopen op school.
Remedial Teaching voor middelbare scholieren is maatwerk. Diagnostisch onderzoek en de begeleiding wordt afgestemd op de (leer)ontwikkeling van uw kind.
RondomLeren begeleidt ook leerlingen die in het buitenland hebben gewoond en na een aantal jaren in het buitenland te zijn verbleven weer terugstromen in het Nederlands onderwijssysteem.
Gespecialiseerde Remedial Teaching voor kinderen die moeite houden met rekenen ondanks extra hulp op school. Bij vermoeden van dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen kan de interventie ook worden ingezet.
RondomLeren biedt gespecialiseerde Remedial Teaching aan kinderen en jongeren bij wie het lezen en spelling lastig blijft ondanks extra hulp op school.
Veel kinderen vinden begrijpend lezen moeilijk. Ze lezen een tekst, maar weten eigenlijk helemaal niet wat ze moeten doen om beter te begrijpen wat er staat.
Voor extra begeleiding om basis of voortgezet onderwijs te kunnen volgen, begeleidt RondomLeren leerlingen vanuit een arrangement of persoonsgebonden budget (PGB).
Tijdens onze specialistische-leer-en-gedragsbegeleiding wordt de leerling ondersteund bij zijn of haar gedrag en de leerontwikkeling op school.
RondomLeren biedt haar begeleidingen zowel fysiek als online aan of als combinatie. Een uitkomst voor leerlingen die wat verder weg wonen of kiezen voor remedial teaching op afstand.
Groepstraining gericht op het verbeteren van de reken- en begrijpend leesvaardigheden voor kinderen uit groep 6 en 7 van het basisonderwijs.
(Cito)toetstraining voor leerlingen uit groep 7 van 6 keer een uur. Deze training wordt verzorgd in groepjes van maximaal 4 leerlingen en is een geschikte aanvulling op de remedial teaching.
RondomLeren verzorgt jaarlijks de toets- en aanpaktraining voor leerlingen uit groep 8. Deze training van 6 keer een uur is ook geschikt als aanvulling op de Remedial Teaching.
De WISCV is ontworpen voor kinderen van 6 tot 16 jaar en helpt bij het identificeren van hun sterke en aandachtspunten op cognitief gebied.
De NIO geeft op basis van de geteste intelligentie en potentie van uw kind een advies over het juiste niveau van voortgezet onderwijs, van praktijkonderwijs tot en met vwo.
Brein in Beweging is een workshop voor kinderen in het basisonderwijs wat door RondomLeren op aanvraag van scholen of ouders verzorgd wordt.
De training ‘Wegwijs in dyslexie’ is geschikt voor kinderen vanaf groep 6 van de basisschool tot leerjaar 3 van het middelbaar onderwijs.
Wegwijs in dyscalculie ‘Wegwijs in dyscalculie’ is een psychosociale training voor kinderen met...
De dyscalculie screener komt tegemoet aan de vragen die leven op het gebied van rekenproblemen en richt zich op het in kaart brengen van de kwaliteit van de deelvaardigheden van rekenen.
De DST is een screeningsinstrument voor leerlingen vanaf 6,5 jaar tot 16,5 jaar ontwikkeld vanuit de behoefte aan een test die een eerste schatting van het risico op dyslexie kan worden genomen.
Tijdens de cursus “snel leren = leuk leren” krijg je meer grip op je huiswerk door dit beter te plannen en organiseren. Daarnaast krijg je inzicht in jouw manier van leren en technieken om dit te verbeteren.
Uw bovenbouw kind leert zich focussen en met behulp van een eigen ideale leermix een persoonlijk leerplan samen te stellen met slimme studievaardigheden uit de cursus ‘Snel leren = leuk leren’.
Snellezen of focuslezen is een techniek om in een hoger tempo te lezen. Mindmappen is een manier om overzichtelijk informatie te verwerken en op te slaan.
De Cogmed Werkgeheugen Training is een wetenschappelijk bewezen methode dat het concentratievermogen kan verbeteren van kinderen, jongeren en volwassenen.
Beter bij de Les is een bewezen effectieve individuele training speciaal voor kinderen met zwakke executieve functies, zoals bijvoorbeeld kinderen met ADHD en/of andere leerproblemen.
In de mindset training van RondomLeren wordt er gewerkt aan het ontwikkelen van een groei mindset bij de leerling. Geschikt voor leerlingen vanaf 7 jaar.
De training zorgt volgens het principe van het G-denken (Gebeurtenis, Gedachte, Gevoel en Gedrag) voor handvatten hoe het kind met faalangst kan omgaan.
De training ‘Ik en de ander’ is geschikt voor kinderen vanaf 6 tot en met 12 jaar en bestaat uit 10 bijeenkomsten van een uur.
Onze Mindfulness training richt zich op het ontwikkelen van rust, concentratie, het begrijpen van emoties, en het omgaan met stress.
RondomLeren biedt tijdens de schoolvakanties individuele remedial teaching voor leerlingen uit het PO en VO.
Rondomleren biedt deskundig advies voor ouders van kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs om ouders te ondersteunen bij de educatieve ontwikkeling en het welzijn van hun kinderen.