Diensten RondomLeren
Remedial Teaching
RT is het toepassen van gespecialiseerde technieken en benaderingen, die uitgaan en gericht zijn op de ontwikkeling van uw kind. RT wordt aangeboden aan leerlingen die dreigen vast te lopen op school.
Remedial Teaching middelbare scholieren
RT voor middelbare scholieren is maatwerk, gericht op de leerling die vast dreigt te lopen op school. Hierbij worden technieken toegepast die gericht zijn op de (leer)ontwikkeling.
Rekeninterventie
Gespecialiseerde RT voor wie het rekenen lastig blijft ondanks extra hulp op school. Bij vermoeden van dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen kan de interventie ook worden ingezet.
Lees- en spellinginterventie
RondomLeren biedt gespecialiseerde Remedial Teaching aan kinderen en jongeren bij wie het lezen en spelling lastig blijft ondanks extra hulp op school.
School Arrangement of PGB
Voor extra begeleiding om basis of voortgezet onderwijs te kunnen volgen begeleidt RondomLeren leerlingen vanuit het persoonsgebonden budget (PGB).
Online Remedial Teaching
RondomLeren biedt haar begeleidingen zowel fysiek als online aan of als combinatie. Een uitkomst voor leerlingen die wat verder weg wonen of kiezen voor remedial teaching op afstand. .
Citotraining
Citotraining voor leerlingen uit groep 7 en 8 van 6 keer een uur. Deze training wordt verzorgd in groepjes van maximaal 4 leerlingen en is een geschikte aanvulling op de remedial teaching.
Dyscalculie Screener NDS
De dyscalculie screener komt tegemoet aan de vragen die leven op het gebied van rekenproblemen en richt zich op het in kaart brengen van de kwaliteit van de deelvaardigheden van rekenen.
Dyslexie screener DST -NL test
De DST is een screeningsinstrument voor leerlingen vanaf 6,5 jaar tot 16,5 jaar ontwikkeld vanuit de behoefte aan een test die een eerste schatting van het risico op dyslexie kan worden genomen.
Rekentoets 2F/3F
Leerlingen in het voortgezet onderwijs doen een rekentoets als onderdeel van hun eindexamen. Door oefening worden de rekenvaardigheden ingeslepen. Dit is vooral voor leerlingen met dyscalculie van belang.
Snel Leren = Leuk Leren
Tijdens de cursus “snel leren = leuk leren” krijg je meer grip op je huiswerk door dit beter te plannen en organiseren. Daarnaast krijg je inzicht in jouw manier van leren en technieken om dit te verbeteren.
Training snellezen en mindmappen
Snellezen of focuslezen is een techniek om in een hoger tempo te lezen. Mindmappen is een manier om overzichtelijk informatie te verwerken en op te slaan.
Cogmed werkgeheugen training
De Cogmed Werkgeheugen Training is een wetenschappelijk bewezen methode dat het concentratievermogen kan verbeteren van kinderen, jongeren en volwassenen.
Beter bij de les
Beter bij de Les is een bewezen effectieve individuele training speciaal voor kinderen met zwakke executieve functies, zoals bijvoorbeeld kinderen met ADHD en/of andere leerproblemen.
Jungle Memory
Werkgeheugentrainingsprogramma waarbij kinderen 8 weken lang, 4 dagen per week, zelfstandig hun werkgeheugen kunnen trainen bijgestaan door een coach van RondomLeren.
Mindset training voor leerlingen in het basisonderwijs
In de mindset training van RondomLeren wordt er gewerkt aan het ontwikkelen van een groei mindset bij de leerling. Geschikt voor leerlingen vanaf 7 jaar.
Faalangst reductie training voor het basisonderwijs
De training zorgt volgens het principe van het G-denken (Gebeurtenis, Gedachte, Gevoel en Gedrag) voor handvatten hoe het kind met faalangst kan omgaan.
Sociale weerbaarheidstraining
Onze Sociale Weerbaarheidstraining is bedoeld voor kinderen die zich in sociale situaties onprettig voelen en moeite hebben met aangeven van grenzen bij zichzelf of die te respecteren bij de ander.
Presentaties en workshops voor PO en VO scholen.
RondomLeren biedt presentaties en workshops voor PO en VO scholen aan op gebied van leerproblematieken en executieve functies zoals het leren leren.
Zomer Remedial Teaching
RondomLeren biedt ook tijdens de zomerperiode individuele remedial teaching voor leerlingen uit het PO en VO.
De Remedial Teaching wordt afgestemd op de hulpvraag, wens en leerbehoefte van de leerling.
